Cowey и Walsh изучали эффекты пульсового воздействия TMS в области V5/MT у пациента 'GY', известного случая V1 повреждения, при котиором среди прочих осознанное резидуальное зрение движущихся стимулов. Полученные результаты снова находятся в противоречии с моделью feedforward, что активность в V5/MT генерируется пульсом вместе с волной активности, передаваемой в высшие инстанции иерархии.
Одним из важных аспектов исследований Pascual-Leone и Walsh является быстрота эффекта: TMS пульс в V1 проявляет эффект, если дан в течение 5 ms после пульса в V5/MT а максимальный эффект наблюдается с задержкой в 25 мсек. Это противоречит предположению, что осознанное зрительное восприятие приносится поздней волной активации обратной связи. Показано, что соединения обратной связи от области MT потенцируют ответные действия нейронов в V1, V2 и V3, и что этот эффект проявляется в самом начале реакции нейронов. Это неожиданно, т.к. предполагается, что области высшего порядка, такие как MT, активируются позднее, чем V1. Скорее MT у макак активируется одновременно с V1 и V2. Оптимальная межпульсовая задержка ожидается, если пульс в V1 прерывается волной активации обратной связи, генерируемой с помощью TMS пульса в V5/MT (рис. 1b).
Areas V1 and V2 Act as Active Blackboards
In normal vision, at the completion of a saccade, neural activity starts first in area V1 and a small number of other cortical areas. This early wave of activation is mainly driven by the magnocellular (M) cells of the lateral geniculate nucleus and reaches V1 some 20 ms earlier than activity relayed by the parvocellular (P) neurons. This suggests that the first wave of M activity conveys a first-pass analysis of the visual scene and that the results of computation done in higher-order areas are rapidly retroinjected into lower-order areas in time for the arrival of the P wave of activity. Combination of the early feedback activation and the feedforward input from parvocellular neurons may be essential for the proper processing of information by other cortical areas of the hierarchy. TMS activation of area V5/MT might thus be affecting this early wave of feedback activation.
I suggest that areas V1 and V2, instead of simply transmitting information, might act as 'active blackboards' that integrate the results of computations performed in higher order areas, at least for the early stages of processing. This is an efficient way to solve the problem of computations that involve interactions between features that are not present in neighbouring neurons in any one cortical area (the so-called 'binding problem'). Perception of a moving phosphene by TMS activation of V5/MT would therefore result from the activation of the 'blackboards' by an ordered spatio-temporal distribution of activity transferred to V1/V2 through feedback connections from area V5/MT.